Sjuk :(

Hej igen! Det var jättelänge sedan jag skrev, jag vet, nästan en månad sedan O.o Men nu är jag tillbaks :)
Jag är hemma från skolan idag för att jag är förkyld och har lite feber :( 
Därför kom jag på att jag kunde skriva på bloggen :D Jag har börjat med ett nytt spel förutom shaiya.
Det heter minecraft , och även om det kanske ser ut att vara urdåligt så är det faktiskt jättekul!
Minecraft är inte likt Panfu eller Shaiya. Det är inte heller likt CS och skjutarspel. Minecraft har inga levlar, det går inte ut på något och det man kan göra är att: Bygga, ta sönder, hoppa, simma, chatta.
Mer kan man nog inte göra :D .Minecraft går ut på att bygga. Man högerklickar där man vill lägga dit ett blogg och vänsterklickar när man vill ta bort ett. Man kan bygga enorma hus, coola statyer, underjordiska gångar, ja, man kan till och med bygga Super Mario :D!
Man kan även gräva under nån annans fötter så att den ramlar ner i jorden, sedan sätta för glasbitar och stå ovanpå och titta hur den där nere förgäves försöker komma upp xD. Det finns typ över 100 servrar, för alla som vill kan skapa en egen server (för att göra det måste man dessvärre ladda ner. Minecraft är gratis (om man inte köper premium versionen) och man behöver inte ladda ner, bara skriva användarnamn, lösen, och mail (mailen behöve rinte ens vara giltig).
 Här ska jag visa några skämdumpar från minecraft, men jag varnar er: Ta INTE förgivet att detta är ett dåligt spel bara för att det ser så ut; man måste testa för att förstå charmen i det!


kolla va najs de har byggt O.O


Hehe, några blåa killar hoppar iväg xD


när man planterar ett träd...


...så kan det bli STORT!

Det var det det! Jag hoppas att ni inte slutar följa min blogg, och att ni åtminstone ger Minecraft en chans!

MrLucky

Kommentarer
Postat av: Pandania00

Hejsan MrLucky!

Spelet ser jätteroligt ut. Lite som Sims faktiskt :)

Du läser väl fortfarande min blogg?

Jag är också sjuk :(

//Pandania00

2010-10-13 @ 15:52:08
URL: http://pandania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0